تعمیر و نگهداری تصفیه فاضلاب

پکیج های تصفیه فاضلاب به دلیل قدیمی بودن و روشهای نادرست نگهداری از آنها با گذر زمان به صورت قابل توجهی تخریب میشوند. یک آمار رسمی گزارش داده که ۲۲ درصد از تصفیه خانه های فاضلاب در شرایط نامساعدی قراردارند. به دلیل صرفه اقتصادی و حفظ سرمایه این مسئله بسیار مهم و در خور توجه خواهد بود.

این تحقیق در واقع برای بهبود و توسعه یکپارچه و ایجاد شرایطی برای تعمیر و نگهداری، یک مدل رتبه بندی را مورد بررسی قرارداده است.

چرا باید از تاسیسات تصفیه فاضلاب نگهداری کرد؟

برای برآروده کردن این افزایش نقاضا برای تصفیه فاضلاب و انطباق این روند افزایشی به تجهیزات و کنترل ساختار تصفیه خانه های قدیمی نیاز مبرمی وجود دارد. در حال حاضر بزرگترین چالش شهرداری ها و دولت برآوردن این نیاز است. فاضلابهای قدیم مستعد خرابی و نزدیک شدن به پایان عمر مفیدشان هستند. تاسیساتی که سالهاست از تاسیس آنها گذشته است ولی اقداماتی جهت نوسازی و یا تعمیر آن صورت نگرفته هزینه های سنگینی برای تصمیم گیرندگان دارد. ایجاد فضای تازه و ساختمان نو ، لذا تعمیر و نگهداری به موقع از این سیستم مقرون به صرفه تر خواهد بود.

اگر این روند به صورت محسوسی پیگیری نشود و اقدامات لازم صورت نگیرد . قطعا زیانهای ناشی از آن بسیار بیشتر از راه اندازی یک سیستم تازه میباشد. برای چنین تاسیسات قدیمی نیاز به روشهای قابل اعتماد برای محاسبه شرایط آنها است. کارشناسان ما میتوانند با بررسی جایگاه فاضلاب و ایجاد شرایط برای تعمیر و نگهداری بلندمدت تاسیسات از چنین خرابی هایی جلوگیری کنند.

اقدامات لازم جهت نگهداری سیستم تصفیه فاضلاب

این طرح ها به مدلهای دقیق و اقتصادی نیاز دارند که وضعیت آنها را ارزیابی کند . با این حال این مدل به زمان و بودجه نیز نیاز دارد.که بسیاری از شهرداری ها با محدودیت بودجه مواجه هستند. به همین دلیل تصمیم گیرندگان این صنعت که باید به دنبال رویه مقرون به صرفه ای باشند بدنبال راه حل مناسبی هستند. یک راه حل: استفاده از ابزارهای تصمیم گیری برای غلبه بر محدودیت فوق است که از نظر روانشناسی به تصمیم گیرنه اجازه میدهد تا وضعیت دارایی ها را ارزیابی کند.

اصول نگهداری و تعمیر

بازرسی و منظم و برنامه ریزی شده از تاسیسات و رعایت دستور العملهای قید شده توسط متخصصین و کارشناسان راه اندازی دستگاه
کنترل عملیات اجرایی
اجرای کلیه دستور العملهای اجرایی طبق برنامه
روغنکاری و تعویض به موقع قطعات قبل از استهلاک تعمیر و نقاشی ساختمان محل نگهداری قبل از بروز نم و پوسیدگی
تعمیرات و بررسی وضعیت دستگاهای خرارتی هر یک ماه
کنترل تابلوهای برق توسط کارشناسان برق

نکات قابل توجه


قبل از همه این اقدامات ضروری است که کارکنان نسبت به رویه کار و قطعات و نحوه نگهداری کاملا آموزش لازم را دیده باشند.
مجموع اقدامات انجام شده و کنترلهایی که صورت گرفته هر ماه به صورت گزارش کتبی جمع آوری و نگهداری شود. توصیه میشود ابزار های لازم به مزان کافی تهیه شود و از انبار کردن بیش از حد خودداری و با هماهنگی بخش انبارداری صورت پذیرد.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *