سیستم DAF در پکیج تصفیه فاضلاب

سیستم های شناور هوای محلول (DAF).
فلوتاسیون هوای محلول یک فناوری فیزیکی/شیمیایی اثبات شده و موثر برای تصفیه انواع جریان های فاضلاب است.

سیستم‌های DAF برای حذف کل جامدات معلق (TSS)، اکسیژن بیوشیمیایی (BOD) و روغن‌ها و گریس‌ها (O&G) از یک جریان فاضلاب طراحی شده‌اند. آلاینده ها با استفاده از محلول حل شده هوا در آب که با تزریق هوا تحت فشار به جریان بازیافت پساب DAF شفاف شده تولید می شود، حذف می شوند. این جریان بازیافت سپس با فاضلاب ورودی در یک محفظه تماس داخلی که در آن هوای محلول به شکل حباب هایی به اندازه میکرون که به آلاینده ها می چسبند از محلول خارج می شود، ترکیب و مخلوط می شود. حباب ها و آلاینده ها به سطح بالا می روند و یک بستر شناور از مواد را تشکیل می دهند که توسط یک کفگیر سطحی برای جابجایی بیشتر در یک قیف داخلی خارج می شود.

فلوتاسیون هوای محلول چیست؟

فلوتاسیون هوای محلول (DAF) یک فرآیند شفاف سازی است که از هوا برای حذف مواد معلق از سطح آب تصفیه شده استفاده می کند. DAF با حل کردن هوا تحت فشار و سپس آزاد کردن میلیون ها حباب ریز هوا در آب در فشار جو عمل می کند. این فرآیند به حباب‌های هوای محلول اجازه می‌دهد تا به یک ماده معلق در آب بچسبند و باعث می‌شود که به سطح بیاید تا از بین برود. این فرآیند همچنین اغلب با افزودن یک منعقد کننده یا یک لخته ساز به آب جریان کمک می کند که باعث خوشه بندی ذرات کلوئیدی می شود. به طور معمول، DAF برای شفاف سازی فاضلاب کارخانه های فرآوری مواد غذایی، پالایشگاه های نفت، عملیات شکستن نفت، کارخانه های شیمیایی و کارخانه های کاغذ و غیره استفاده می شود. یک سیستم قوی DAF کارآمد است و می تواند حجم بالایی از فاضلاب را در یک جلسه شفاف کند.

ویژگی ها و مزایا

  • ردپای کاهش یافته – در مقایسه با هر سیستم قابل مقایسه با میزان جریان/بارگذاری مشابه.
  • راندمان بالا – از لوله های ته نشینی شیبدار برای افزایش سطح و جداسازی سریعتر استفاده می کند.
  • شستشوی هوا – برای تمیز کردن اتوماتیک لوله.
  • پمپ‌های آب سفید – پمپ‌های قوی در ترکیب با مخازن اشباع، قابلیت اطمینان پیشرو در صنعت و نگهداری کم آب سفید (هوای محلول) را فراهم می‌کنند.
  • خراش دادن جریان مخالف – برای جداسازی کارآمد لجن از آب خروجی. این همچنین اجازه می دهد تا آب آزاد بیشتری قبل از حذف لجن تخلیه شود.
  • رنده/ضخیم شدن لجن – از مهاجرت لجن جلوگیری می کند و آن را غلیظ می کند.
  • قطعات متحرک کمتر – بدون نیاز به مارپیچ و موتور پایین.
  • SKID متحرک کامل –  یک اسکید اختیاری با اتصال وینچ در دسترس است.



سیستم های DAF شرکت کلراب

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *