مشکلات شایع سیستم های آب شیرین کن صنعتی و روش های رفع آنها (قسمت دوم)

آب شیرین کن صنعتی در سیستم های تصفیه آب برج خنک کننده


آب شیرین کن صنعتی در سیستم های تصفیه آب برج خنک کننده برای حذف آلاینده های موجود در آب خوراک، آب گردشی و/یا آب دمنده به منظور جلوگیری از آسیب به اجزای برج خنک کننده استفاده می شود. در حالی که مشکلاتی که ممکن است انتظار داشته باشید بسته به نوع سیستم شما متفاوت است، رایج ترین مشکلات سیستم های تصفیه آب برج خنک کننده مربوط به استفاده نادرست در مصرف انرژی یا سایر منابع است. مانند :

پایین آوردن بیش از حد در آب شیرین کن صنعتی

  • همانطور که آب از میان برج خنک کننده حرکت می کند، مواد جامد محلول می توانند باقی بمانند و رسوباتی تشکیل دهند که می توانند باعث پوسته پوسته شدن یا خوردگی شوند. انباشتگی معمولاً از طریق چرخه‌های معمول دمیدن تخلیه می‌شود، با این حال، مواد جامد اضافی نیاز به دمیدن یا آب بیشتری دارند. راه حل های رایج عبارتند از فیلتر کردن جریان جانبی یا آب تغذیه، و تصفیه آب تغذیه.

دفع زباله ثانویه

  • دفع زباله ثانویه هر سیستم تصفیه منجر به زباله هایی می شود که باید با رعایت الزامات قانونی تخلیه یا دفع شوند. وقتی نوبت به طراحی یک سیستم تصفیه آب جدید برج خنک‌کننده یا ارتقاء سیستم قدیمی می‌رسد، باید هر گونه مجوز یا الزامات تخلیه را به دقت بررسی کرد تا اطمینان حاصل شود که هزینه‌های غافلگیرکننده‌ای در برخورد با زباله وجود ندارد.

کمبود آب

  • نهادهای نظارتی به طور فزاینده‌ای محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای را برای میزان آبی که تأسیسات می‌توانند برداشت و/یا تخلیه کنند، وضع می‌کنند، که سرمایه‌گذاری در استراتژی‌های تصفیه را برای تسهیلات برای کارآمدتر کردن برج‌های خنک‌کننده مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند. اینها شامل تبادل یونی و اسمز معکوس برای تصفیه آب دمنده و همچنین دمینرالیزاسیون است. برای مناطقی که نیاز به تخلیه مایع صفر (ZLD) دارند، ممکن است یک استراتژی درمانی قوی‌تر مورد نیاز باشد.

سیستم های تصفیه فاضلاب

سیستم های تصفیه فاضلاب برای تبدیل پساب ها برای استفاده مجدد یا تخلیه ایمن به محیط زیست یا تاسیسات شهری استفاده می شود. از آنجایی که پساب ها از یک خط تولید به خط دیگر بسیار متفاوت هستند و استانداردهای تخلیه در مناطق مختلف متفاوت است، تصفیه فاضلاب یک فرآیند کاملاً اختصاصی است که باید با شرایط موجود در تاسیسات شما تنظیم شود. با این حال، از آنجایی که اکثر کارخانه ها باید از نوعی مقررات مربوط به پساب تبعیت کنند، سیستم های تصفیه فاضلاب اغلب با مجموعه ای از مسائل روبرو هستند، از جمله:

نیاز بیوشیمیایی اکسیژن بالا (BOD)

  • محدودیت های BOD اغلب در الزامات نظارتی برای محافظت از آبراه ها در برابر آسیب ناشی از کاهش اکسیژن به کار برده شده است. سطح BOD معمولاً با هوادهی جریان زباله کنترل می شود تا اکسیداسیون بیولوژیکی را آماده کند که باعث تولید جامداتی شود که ممکن است از طریق فیلتراسیون یا شفاف سازی حذف شوند.

مواد جامد معلق

  • مقررات تخلیه معمولاً شامل محدودیت‌هایی برای حداکثر جامدات معلق (TSS) یا مقدار کل جامدات محلول (TDS) مجاز در جریان‌های پساب است. راه حل های معمولی شامل شفاف سازی و فیلتر شن یا کربن برای کاهش TSS است. کاهش TDS تا حدودی پیچیده‌تر است و معمولاً به تصفیه شیمیایی، دمینرالایزاسیون، تبخیر یا ترکیبی از اینها نیاز دارد.

سطوح بالای نیترات یا فسفات نیترات در سیستم های آب شیرین کن صنعتی

  • سطوح بالای نیترات یا فسفات نیترات ها و فسفات ها از طریق ضایعات انسانی و مواد غذایی، مواد شوینده و آفت کش ها وارد آب می شوند. آنها اثرات بسیار مضری بر آبراه ها دارند و بنابراین سطح آنها در جریان های پساب به شدت تنظیم می شود. حذف نیترات ها معمولاً از طریق تصفیه IX، RO یا بیولوژیکی انجام می شود، در حالی که سطح فسفات معمولاً از طریق شفاف سازی یا تصفیه بیولوژیکی کنترل می شود.

روغن یا گریس در جریان زباله

  • روغن ها و گریس ها علاوه بر ایجاد آسیب های زیست محیطی می توانند لوله های فاضلاب و زهکشی را مسدود کنند. در بسیاری از موارد، مقررات معمولاً محدودیت‌هایی را برای روغن‌ها و گریس‌ها در پساب تعیین می‌کنند. حذف روغن و گریس معمولاً از طریق شناورسازی هوای محلول (DAF)، اولترافیلتراسیون یا فیلتراسیون کربن فعال انجام می شود.

حجم تخلیه زیاد

  • در بسیاری از مناطق، هزینه اتصال بر اساس میزان مصرف آب و حجم تخلیه است. اگر تاسیسات شما حجم زیادی از پساب تولید می کند یا اگر هزینه تخلیه گرانی برای شما وجود دارد، منطقی است که روی فناوری هایی سرمایه گذاری کنید که به شما امکان می دهد پساب خود را برای استفاده مجدد یا حتی تخلیه مایع صفر (ZLD) تصفیه کنید.

تغییر مقررات در سیستم های آب شیرین کن صنعتی

  • مقررات مربوط به پساب می‌تواند در طول زمان تغییر کند، به این معنا که تأسیسات شما ممکن است نیاز به به روز رسانی دوره‌ای سیستم تصفیه فاضلاب داشته باشد تا با استانداردهای جدید انطباق داشته باشد. برداشتن گام‌های پیشگیرانه برای حفظ تغییرات در مقررات تخلیه می‌تواند به جلوگیری از عواقب پرهزینه مانند لغو مجوز یا جریمه‌ها و هزینه‌ها کمک کند. منبع

مقالات مرتبط

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *