روش SSD در آب شیرین کن صنعتی

فناوری آب شیرین کن صنعتی زیرسطحی آب (SSD) تامین آب مقرون‌به‌صرفه و باکیفیت را در مکان‌هایی که از وجود آب با کیفیت خوب محدود شده‌اند، فراهم می‌کند. با فناوری SSD ما به سادگی از یک منبع دست نخورده آب برای تصفیه، ذخیره سازی و تامین استفاده می کنیم. که در تمام طول مدت بدون استفاده در زیر پای ما قرار داشته است.

سیستم نمک‌زدایی زیرزمینی ما به طور موثر آب‌های شور حاوی غلظت‌های بالایی از آهن و منگنز را که معمولاً در آب‌های زیرزمینی بدون اکسیژن به طور طبیعی وجود دارد، تصفیه می‌کند.SSD همچنین جهت تصفیه آب‌های زیرزمینی که توسط نیترات و باکتریها آلوده‌انداستفاده شود.

سیستم SSD می تواند آب تمیز در کسری از هزینه یک کارخانه آب شیرین کن معمولی* فراهم کند. در استرالیا گزارش شده‌است. حتی ارزانتر از آب لوله‌کشی خانگی است.

برآورد هزینه

کل هزینه آب از واحدهای نمک زدایی معمولی مشابه، در مقیاس کوچک، ۳.۷ دلار به ازای هر کیلو لیتر است. این رقم برای بهره برداری مداوم از یک نیروگاه تامین آب شهری (شامل ساخت و بهره برداری) در یک ارزیابی مستقل توسط کمیسیون ملی آب استرالیا (NWC) محاسبه شد. درمقایسه هزینه کل تخمینی آب از سیستم SSD برای واحدهایی که به طور مداوم کار می کنند. با هزینه های کامل استهلاک شده در طول عمر مورد انتظار سیستم ۱۰ ساله ، کمی بیش از ۱ دلار/KL است. این بر اساس داده‌های آزمایش‌های گسترده سیستم‌های ما از سال ۲۰۰۵ است. به طور مشابه شامل هزینه‌های ALL می‌شود و با همان شوری ارزیابی NWC محاسبه می‌شود.

چه چیزی عملکرد سیستم SSD ما را از یک سیستم آب شیرین کن صنعتی معمولی متفاوت می کند؟

  • کل فرآیند نمک زدایی در زیر زمین با اثرات محیطی بسیار کم انجام می شود.
  • این سیستم به سادگی توسط یک پمپ شناور منفرد تغذیه می شود که صرفه جویی هزینه قابل توجهی در بهره وری انرژی دارد
  • فقط آب با کیفیت بالا برای استفاده تولید می شود
  • دفع سیالات باقیمانده در فرآیند زیرسطحی یکپارچه شده است که برای به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی طراحی شده است.
Water Resoures

SSD چیست؟

نمک زدایی فرآیندی است که عمدتاً اجزای معدنی را از آب شور برای تولید آب تمیز می گیرد. فن‌آوری آب شیرین کن زیرسطحی (SSD)، ترکیبی از تصفیه آب (شیرین‌زدایی با استفاده از اسمز معکوس) با دانش و تخصص هیدروژئولوژیک است. تا به طور مداوم و انتخابی آب شیرین با کیفیت بالا را از آب‌های زیرزمینی با کیفیت پایین استخراج کند.

SSDچگونه کار می کند؟

فناوری SSD ما با استفاده از اسمز معکوس (RO) در یک مخزن تحت فشار ، آب شور را در زیر زمین تصفیه می کند. کل سیستم تصفیه با یک پمپ شناور تغذیه می شود. SSD آب تمیز با کیفیت بالا (کم نمک) را در سطح نزدیک به نقطه ای که قرار است از آب استفاده شود تولید می کند. بنابراین هزینه های توزیع در مقایسه با کارخانه های نمک زدایی متمرکز و معمولی بسیار پایین است. سیالات باقیمانده (پر نمک) تولید شده در طول فرآیند RO، مجدد به آب های زیرزمینی شور در فاصله ۵۰ متری تا ۱۰۰ متری تزریق می شوند. جایی که این سیال ها با جریان آب زیرزمینی طبیعی با حداقل اثرات زیست محیطی رقیق و پراکنده می شوند.

شماتیک

شماتیک یک سیستم SSD معمولی را نشان می دهد که در آن سیستم SSD (مخزن تحت فشار و پمپ شناور) معلق است.

آب تمیز (تراوا) با فشار کم از بالای مخزن تحت فشار برای ذخیره و استفاده در سطح جریان می یابد. آب “رد” – کنسانتره (معمولاً ۴۰٪ شوری بیشتر از آب زیرزمینی “تغذیه”) تحت فشار از خروجی مخزن تحت فشار به سوراخ تزریق مجدد عبور می کند. که معمولاً ۵۰-۱۰۰ متر از سوراخ SSD فاصله دارد.

کنسانتره ها به دلیل چگالی بیشتر از آب زیرزمینی پس از تزریق مجدد به صورت عمودی به سمت پایین در آب های زیرزمینی حرکت می کنند. و با جریان طبیعی آب زیرزمینی از محل تزریق مجدد رقیق و پراکنده می شوند. بر اساس رفتار سیستم SSD و ارزیابی‌های هیدروژئولوژیکی، جریان‌های برگشتی کنسانتره به جریان آب زیرزمینی خوراک در حفره تولید به‌گونه‌ای ناچیز طراحی شده‌اند. منبع

مقالات مرتبط

۲ thoughts on “روش SSD در آب شیرین کن صنعتی

  1. روش ها نوین آبشیرینکن نیاز جدید این صنعت هست با توجه به ریجکت بالای سیستم

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *