چه زمانی پکیج تصفیه فاضلاب نیازمند ارتقاست؟

در این مقاله ما چهار علامت اصلی را بیان کرده ایم که نشان می دهد زمان ارتقا پکیج تصفیه فاضلاب فرا رسیده است.
دلایل مختلفی وجود دارد که چرا اپراتورها و مدیران به این تصمیم می‌رسند که زمان آن رسیده است که تصفیه خانه‌های فاضلاب خود را ارتقا دهند. درک محرک های اساسی برای مشاوران و طراحان در هنگام بررسی بهترین روش برای استفاده از امکانات موجود و دستیابی به نتایج دلخواه، بسیار مورد اهمیت است.

375_250-faucet

افزایش استانداردهای پساب

افزایش استاندارد تخلیه، شرط شماره یک ارتقاء یک تصفیه خانه فاضلاب است. دولت ها در سراسر جهان در تلاش برای بهبود استاندارد پساب ورودی به محیط‌زیست، محدودیت‌های شدیدتر تخلیه را برای پکیج های تصفیه فاضلاب صنعتی و شهری وضع می‌کنند. همچنین تقاضای فزاینده ای برای اطمینان از حفاظت از محیط زیست در برابر آلودگی های غیر ارگانیک وجود دارد. به عنوان مثال، دستورالعمل قوانین آب اروپا با هدف افزایش استانداردهای حذف نیتروژن و فسفر و تغییر مقررات مربوط به دفع لجنرا وضع کرده اند

.

تجهیزات و فناوری پکیج تصفیه فاضلاب

بسیاری از پکیج های تصفیه فاضلاب موجود چندین سال است که در حال بهره برداری بوده و دچار کمبود امکانات هستند. به این معنی که آنها از تجهیزات و فناوری قدیمی استفاده می کنند که ممکن است دیگر مقرون به صرفه نباشد. در این مواقع، اتخاذ رویکردی جامع برای ارتقای پکیج تصفیه فاضلاب و جایگزینی سیستم‌های موجود با تجهیزات و فناوری کارآمد جدید مقرون به صرفه‌تر است. این امر منجر به کاهش تعمیر و نگهداری، کاهش هزینه های جاری، بهبود نتایج فرآیند و ROI بسیار کوتاه می شود.

بهینه سازی سیستم های تصفیه فاضلاب

کلیک کنید

افزایش هزینه انرژی

مسائل مربوط به مصرف انرژی امروزه در جهان از اهمیت زیادی برخوردار است. هزینه های انرژی بالاتر، انتشار گازهای گلخانه ای و تغییر آب و هوا توجه را به این واقعیت معطوف کرده است که در حالی که پکیج تصفیه فاضلاب از آلودگی آب جلوگیری می کنند، نباید منجر به آلودگی هوا شوند. انرژی بخش قابل توجهی از هزینه های عملیاتی یک تصفیه خانه فاضلاب را شامل می شود. صنعت آب یکی از بزرگترین مصرف کنندگان صنعتی انرژی است که حدود ۲.۵ تا ۳ درصد کل برق مصرفی جهانی را به تنهایی برای هوادهی فاضلاب مصرف می کند. با افزایش مداوم هزینه انرژی در چند دهه گذشته، برای اپراتورها به نفع محیط زیست و اقتصاد تصفیه خانه های فاضلاب است که بهره وری را در استفاده از انرژی بیابند.

افزایش ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب

در نتیجه افزایش توسعه شهری و افزایش جمعیت، امروزه بسیاری از تصفیه خانه های فاضلاب با مشکلاتی در تامین ظرفیت تصفیه فاضلاب مواجه هستند. افزایش جمعیت و توسعه شهری حجم بیشتری از فاضلاب را ایجاد می کند که منجر به بارگذاری بیش از حد تصفیه خانه های فاضلاب می شود. راه حل توسعه کارخانه است، اما به دلیل کمبود زمین در دسترس برای ساخت و ساز، همیشه این امکان وجود ندارد. فن‌آوری‌های جدید تصفیه که ردپای مورد نیاز را کاهش می‌دهند می‌توانند راه‌حلی برای اطمینان از ارتقای ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب در فضای محدود باشند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *