بهترین روش برای تصفیه فاضلاب چیست؟

فاضلاب به طور کلی به آبی گفته می شود که قبلاًدرصنایع استفاده شده است . آب استفاده شده در منازل ، مشاغل یا صنایع به عنوان فاضلاب در نظر گرفته می شود. برف ذوب شده و آب روان ناشی از فعالیت های خارج از منزل نیز فاضلاب است. دلایل مهمی وجود دارد که چرا باید به نحوه تصفیه فاضلاب و بهترین روش برای تصفیه فاضلاب توجه دقیق داشته باشید.

چرا فاضلاب را تصفیه کنیم؟

فاضلاب می تواند حاوی آلاینده های شیمیایی، بیولوژیکی یا فیزیکی باشد. و این موضوع آن را برای مصارف انسانی ناامن می کند. اگر فاضلاب تصفیه نشده وارد منابع آشامیدنی عمومی شود، به طور بالقوه می تواند باعث بیماری شدید شود. اکثر فاضلاب ها معمولاً پس از تصفیه به محیط باز می گردند.

پس میتوان گفت یکی از بهترین روش ها برای تصفیه فاضلاب استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب است.

از چه فرآیندهای تصفیه استفاده می شود؟

چندین مرحله وجود دارد که معمولاً هنگام تصفیه فاضلاب در تأسیسات شهری انجام می دهید. طبق گفته سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا، فاضلاب شهر نیویورک شامل چهار فرآیند مختلف ( تصفیه اولیه، ثانویه و همچنین ضد عفونی و تصفیه لجن) است. اکثر تأسیسات تصفیه از مراحل مشابه یا ترکیبی از مراحل در هنگام تصفیه فاضلاب استفاده می کنند.

مقدماتی / اولیه

درمان اولیه معمولاً شامل غربالگری آب برای حذف اجسام بزرگ و زباله است. برای کاربران صنعتی، سیستم حذف آلاینده ملی (NPDES) استانداردهای پیش تصفیه فاضلاب را تعیین می کند که سختگیرانه تر هستند.

پروژه های پکیج تصفیه فاضلاب

ثانوی

اینجاست که گزینه های درمانی شما شروع به واگرایی می کند. انعقاد، همراه با لخته سازی، روش هایی هستند که نیاز به ترکیبی از مواد شیمیایی دارند. این فرآیندها باعث می‌شوند که ذرات به هم بچسبند، بنابراین در مراحل بعدی می‌توان آنها را راحت‌تر فیلتر کرد. سولفات آلومینیوم یک ماده شیمیایی است که اغلب در این فرآیند استفاده می شود . فیلتراسیون شامل استفاده از انواع فیلترها برای گرفتن ذرات در هنگام عبور آب است.

ضد عفونی

گاهی اوقات به این مرحله درمان ثالثی نیز گفته می شود. کلر و کلرامین ها مواد شیمیایی هستند که اغلب در فرآیند ضدعفونی تصفیه آب استفاده می شوند. گاهی اوقات از اشعه ماوراء بنفش برای ضدعفونی آب نیز استفاده می شود.

لجن درمانی

مرحله نهایی تصفیه آب اغلب شامل حذف لجن است که گاهی اوقات به عنوان جامدات زیستی شناخته می شود. محصول جانبی سیستم های آبگیری لجن گاهی برای اهداف کشاورزی استفاده می شود.

methods of wastewater treatment

چه روش های تصفیه ای بهترین هستند؟

بخش قبلی به جزئیات فرآیندهای مربوط به تصفیه فاضلاب می پردازد. مقالات بیوتکنولوژی بیان می کنند که روش های خاص مورد استفاده به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند.

بیولوژیکی

روش‌های بیولوژیکی معمولاً زمانی به کار می‌روند که از آب برای مصارف آشامیدنی استفاده شود. تصفیه هوازی و تخمیر هر دو روش بیولوژیکی هستند.

فیزیکی

روش های فیزیکی شامل ته نشینی، هوادهی و فیلتراسیون است. گاهی اوقات از فیلترهای شنی در فرآیند جداسازی آب روغن برای حذف ذرات روغن و گریس استفاده می شود

شیمیایی

کلر ماده شیمیایی است که اغلب در تصفیه فاضلاب و سایر انواع فاضلاب استفاده می شود. به این فرآیند کلرزنی می گویند. این موثرترین وسیله برای از بین بردن انواع ویروس ها و باکتری ها است. روشی به نام خنثی سازی در تصفیه فاضلاب صنعتی موثر است. گاهی اوقات از آهک برای تصفیه آب اسیدی استفاده می شود.

چه راه حل های تصفیه ای که نیاز دارید احتمالاً با توجه به نوع فاضلاب، چه آلاینده هایی در آب وجود دارد و پس از تصفیه آب برای چه چیزی استفاده می شود، تعیین می شود. بهترین روش‌ها برای تصفیه فاضلاب باید همیشه با مقررات مورد نیاز در ایالت و محلی که تاسیسات شما در آن قرار دارد، مطابقت داشته باشد. روش های مورد استفاده نیز باید تا حد امکان از نظر محیطی ایمن باشند.

روش های تصفیه آب در آینده که باید به دنبال آنها باشید

تصفیه آب پایه حیاتی جامعه است. با گسترش دسترسی به آب آشامیدنی تمیز، آب سالم برای مصارف خانگی و آب بازیافتی برای مقاصد کشاورزی، تصفیه آب کیفیت زندگی و امنیت میلیون ها آمریکایی را هر ساله بهبود می بخشد. همانطور که تکنولوژی پیشرفته تر شده است، چندین روش منحصر به فرد و امیدوارکننده تصفیه آب شروع به ظهور کرده اند از سیستم هایی برای شرایط خشکسالی گرفته تا دستگاه هایی برای پیاده روی.

منبع

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *