دستگاه آب شیرین کن صنعتی(قیمت، انواع، مزایای آب شیرین کن صنعتی)

آب شیرین کن صنعتی و نیمه صنعتی چیست؟

برای تصفیه کردن آب در مقیاسی بزرگتر از مصارف خانگی از دستگاه آب شیرین کن صنعتی استفاده میشود.معمولا به دستگاه هایی با گنجایش تصفیه آب با حجمی زیر ۳ مترمکعب آب شیرین کن خانگی , ۳ تا ۶ متر مکعب آب شیرین کن نیمه صنعتی و ۶ تا ۳۰۰۰ متر مکعب آب شیرین کن صنعتی گفته میشود. مزایای آب شیرین کن صنعتی نسبت به بقیه ی انواع آن این است که میتوان در ابعاد گسترده و صنایع مختلف از آن بهره مند شد.

چرا باید از آب شیرین کن صنعتی استفاده کنیم؟

با توجه به گسترش روز افزون صنایع و همچنین کمبود آب شیرین در دنیا استفاده از دستگاه های آب شیرین کن صنعتی بسیار حائز اهمیت است.

در این مقاله قصد داریم با دانستن مزایای آب شیرین کن صنعتی و مصارف آن، صنایع را مطلع بسازیم. که در آینده نزدیک ناگزیر باید به سوی استفاده از این تکنولوژی حرکت کنند.

نیاز روزافزون به تامین بی‌خطر، مطمئن و مداوم آب، بسیاری از صنایع تولیدی و تصفیه خانه‌ها. آنها را وادار به جستجوی تجهیزات آب شیرین کن صنعتی کارآمد کرده‌است.

نمک‌زدایی و آب شیرین کن روشی است که طی آن مواد معدنی از آب یا آب دریا ، آب شور یا فاضلاب خارج می‌شود تا آن را برای استفاده‌های مختلف صنعتی خالص سازد.

بسیاری از صنایع برای تولید ، تصفیه آب و سایر فعالیت‌ها به آب فرآوری شده احتیاج دارند. بعضی اوقات ، کیفیت آب مناسب نیست و یا از نظر کیفیت برای اهداف تولید مطابقت ندارد.

در این راستا ، صنایع مختلف از دستگاه های آب شیرین کن صنعتی برای تصفیه آب استفاده می‌کنند.

امروزه با افزایش رقابت ، صنایع در تلاشند تا کارایی و کیفیت محصولات و خدمات خود را بهبود بخشند و برای دستیابی به این اهداف ، دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی برای تهیه آب با کیفیت بهتر برای مصارف مختلف صنعتی طراحی شده اند.

استفاده از دستگاه آب شیرین کن صنعتی برای تصفیه آب از نظر کارایی و هزینه بسیار مناسب تر از ساختن تصفیه خانه است.

آب شیرین کن صنعتی در چه صنایع و اماکنی کاربرد دارد؟

۱.صنایع تولید انواع نوشیدنی.

۲.صنایع غذایی و لبنی.

۳.صنایع کشاورزی.

۴.پرورش دام و طیور.

۵.بیمارستان ها.

۶.استخر ها.

۷.کولینگ تاور ها.

۸.نیروگاه های برق.

۹. و غیره

فرایند تصفیه آب در دستگاه آب شیرین کن صنعتی چگونه است؟

نمک زدایی فرآیندی برای تصفیه آب است که اجزای معدنی موجود در آب شور را از بین می برد. این فرآیند شامل حذف اجزایی مانند نمک ها و مواد معدنی از آب است به طوری که می توان از آن برای اهداف مختلف مانند تولید ، تمیز کردن و سایر موارد استفاده کرد.

دستگاه های آب شیرین کن صنعتی کارآمد از روش های مختلف و فناوری پیشرفته برای حذف ناخالصی ها و سازگاری بیشتر آب برای استفاده مجدد بهره می‌برند.

در حال حاضر بسیاری از صنایع به تجهیزات آب شیرین کن متکی هستند زیرا نیاز به آب شیرین و تمیز در مقابل کمبود آب تمیز در حال افزایش است.

برخی از دلایل اهمیت و مزایا آب شیرین کن صنعتی:

۱- آب شیرین را برای صنایع فراهم می کند

دستگاه های آب شیرین کن صنعتی به منظور حذف ناخالصی ها مانند نمک ها و مواد معدنی دیگر از آب دریا یا آب شور طراحی شده اند.

نمک زدایی می تواند آب دریا را به آب آشامیدنی قابل حمل برای مناطقی تبدیل کند که در آن آب تمیز سخت حاصل می شود. این دستگاه‌ها آب را برای نوشیدن و همچنین برای استفاده های مختلف صنعتی مناسب می کند.

صنایع می توانند با دستگاه های آب شیرین کن کارآمد در برابر بحران کمبود آب از تجارت خود محافظت کنند.

۲- کیفیت آب بهبود می‌یابد

کیفیت آب ، بالا و کاملاً ایمن برای استفاده می‌گردد. آب دریا یا آب شور برای استفاده صنعتی بسیار مناسب است زیرا به وفور در دسترس است.

تنها چیزی که لازم است تصفیه آنها و سازگاری آن با کاربری تولید است. این کار می تواند با کمک دستگاه آب شیرین کن صنعتی کارآمد انجام شود زیرا آنها از فناوری پیشرفته برای ایجاد منابع آب شیرین استفاده می کنند.

این دستگاه‌ها از فناوری پیشرفته ای استفاده می کنند که با نیازهای امروز برابری می کند. مهم این است که صنایع برای تولید بهترین محصولات آب شیرین کن صنعتی مناسب انتخاب کنند.

۳- مشکلات کمبود آب را کاهش می‌دهد

در بسیاری از مناطق جهان ، کمبود آب تمیز و شیرین وجود دارد. برای بقا و رشد صنایع ، به سیستمی نیاز دارند که بتواند به آنها کمک کند تا از منابع موجود در آب به طور موثر استفاده کنند. فرآیند نمک زدایی یک کار عظیم است و زیاد مقرون به صرفه نیست.

با استفاده از دستگاه های آب شیرین کن صنعتی کارآمد ، صنایع می توانند بحران کمبود آب خود را برطرف کنند و به شرکت و همچنین جامعه کمک کنند تا آب و کیفیت مورد نیاز را دریافت کنند.

آب دریا تقریباً منبع تمام نشدنی آب است. با کمک نیروگاه های نمک زدایی ، صنایع می توانند خود را برای زمان خشکسالی آماده کنند و از تأمین آب کارآمد اطمینان حاصل کنند.

۴- ایمن برای استفاده

بیشتر دستگاه‌های های آب شیرین کن در مناطق صنعتی و به دور از مناطق مسکونی قرار دارند. این موضوع اطمینان می دهد که نصب آنها هیچگونه خطر ایمنی برای مردم ایجاد نمی کند.

دستگاه‌های های آب شیرین کن صنعتی از فناوری پیشرفته برای اطمینان از ایمنی ، فرآیند کارآمد و تضمین کیفیت استفاده می کنند.

صنایع می توانند از فرآیند نمک زدایی برای نه تنها تأمین نیازهای فوری خود بلکه برای پیشبرد تجارت خود نیز استفاده کنند. آنها می توانند کیفیت و کمیت را به طور همزمان تضمین کنند.

یک تأمین کننده خوب تجهیزات آب شیرین کن صنعتی تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از بهترین نتایج و حفظ کیفیت در تمام مراحل تولید آب شیرین انجام خواهد داد.

اینها مهمترین دلایلی است که تجهیزات آب شیرین کن کارآمد برای صنایع از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

نحوه انتخاب بهترین دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی

مهم ترین عوامل برای انتخاب نوع دستگاه آب شیرین کن صنعتی ,سختی آب مورد استفاده و نوع صنعت شماست.

همچنین:

با دانستن مزایای آب شیرین کن صنعتی متوجه خواهیم شد این دستگاه برای صنایع بسیار مهم است و نیاز روزافزون به چنین خدماتی باعث توسعه بسیاری از این کارخانه‌ها شده است.

هنگامی که به دنبال دستگاه‌های های آب شیرین کن کارآمد برای استفاده‌های صنعتی خود هستید ، مهم است که یکی از بهترین‌ها را انتخاب کنید.

وقتی گزینه های زیادی دارید ، یافتن گزینه مناسب می تواند طاقت فرسا باشد. اما با چند ملاحظه مهم ، به راحتی می توانید موردی را پیدا کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

فرآیند نمک زدایی مهمترین قسمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی است و اولین چیزی که باید در هنگام جستجوی دستگاه آب شیرین کن کارآمد در نظر بگیرید فرآیندی است که آنها استفاده می‌کنند.


این مطلب را هم بخوانید: اهمیت آب شیرین کن صنعتی


روش‌های مختلف آب شیرین کنی وجود دارد و یک شرکت خوب از موثرترین روش‌ها استفاده خواهد کرد.

انواع روش تصفیه و عملکرد آب شیرین کن صنعتی:

اسمز معکوس (RO) و نانو فیلتراسیون (NF)

اسمز معکوس و فرآیند نانو فیلتراسیون یکی از بهترین فرآیندهای نمک زدایی است. این یک فرآیند غشایی تحت فشار است و بیشترین ارجحیت را دارد.

این روش یک سیستم تأمین آب است و فاقد مواد محلول و نمک است. غشاها به عنوان یک مانع نفوذ پذیر انتخابی عمل می کنند که باعث می شود فقط آب از طریق آن عبور کند و مواد دیگر را حفظ کند.

بیشتر از این روش‌ها برای شیرین سازی آب آشامیدنی و سایر مصارف انسانی استفاده می شود.

تجهیزات آب شیرین کن صنعتی

تبخیر چند اثر (MED) و تبخیر فلش چند مرحله ای (MSF)

تبخیر چند اثر (MED) و تبخیر فلش چند مرحله ای (MSF) پیشرفته ترین فناوری در فرآیند نمک زدایی هستند و بر اساس تبخیر آب از طریق مراحل مختلف با شرایط دما و فشار متفاوت است.

این یک روش بسیار موثر اما گران است. اما بعضی از کارخانه ها از روش‌هایی برای کاهش هزینه استفاده می کنند تا صنایع بتوانند به راحتی از خدمات نمک زدایی با کیفیت و بدون تحمل هزینه زیاد استفاده کنند.

دستگاه اسمز مستقیم (FO)

روش اسمز مستقیم یا دستگاه اسمز رو به جلو از گرادیان فشار اسمزی استفاده می کنند تا پخش آب را از طریق غشای نیمه نفوذ پذیر از محلول رقیق به سمت محلول بسیار غلیظ امکان پذیر کند.

این روش یک روند طبیعی است و در واقع به فشارهای زیادی احتیاج ندارد. هزینه انرژی این فرآیند نسبت به روشهای دیگر مانند اسمز معکوس نسبتاً کمتر است. این روش به طور گسترده ای برای تصفیه فاضلاب ، تصفیه آب و نمک زدایی آب استفاده می شود.

دستگاه تقطیر غشایی (MD)

دستگاه تقطیر غشایی از فرآیند نمک زدایی غشایی استفاده می کنند که در آن گرادیان فشار بخار در طرف غشا تولید می شود.

این فرآیند مواد فرار را از مواد غیر فرار جدا می کند ، در نتیجه آب با کیفیت بالا ایجاد می شود. اگر منبع تأمین کننده آب شیرین کن مناسب را انتخاب کنید روشی موثر و مقرون به صرفه است

هزینه فرآیند

در نظر گرفتن هزینه فرآیند نمک زدایی نیز مهم است. فرآیند نمک زدایی می تواند بسیار گران باشد. با انتخاب دستگاه آب شیرین کن صنعتی که از سیستم کارآمد و فناوری صرفه جویی در هزینه استفاده می کند ، به راحتی می توانید یکی از مواردی را که متناسب با نیازهای شما است پیدا کنید.

جمع بندی

با نگاه به مزایای آب شیرین کن صنعتی دیگر می‌دانیم دستگاه‌های نمک زدایی کارآمد یک گزینه عالی برای صنایعی است که بدنبال گزینه تأمین آب پایدار و بسیار کارآمد هستند.

انتخاب دستگاهی که از روش شیرین سازی مناسب برای بهترین نتیجه استفاده کند ضروری است.

نوشته شده توسط: eBgroup

۵ thoughts on “دستگاه آب شیرین کن صنعتی(قیمت، انواع، مزایای آب شیرین کن صنعتی)

  1. خیلی خوبه که زمان تهیه این دستگاه بهترین رو انتخاب کنیم چون مرحله نمک زادایی یکی از مراحل مهم آب شیرین کن صنعتی هست.
    موفق باشید.

  2. من فکر می کنم آب شیرین کن صنعتی از هر سمتی نگاه کنیم مزایا دارد.
    موفق باشید.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *