فیلترپرس و نقش آن در پکیج تصفیه فاضلاب

فیلترپرس

فیلتر پرس یکی از قدیمی ترین و قابل اعتمادترین تجهیزات آبگیری است. برای تصفیه فاضلاب در صنایع و کاربردهای مختلف استفاده می شود. فیلتر پرس با جداسازی جامدات از مایعات، حذف ناخالصی ها و جامدات معلق از فاضلاب صنعتی کار می کند. این به مدیران کارخانه اجازه می دهد تا به راحتی زباله ها را مدیریت و دفع کنند و در عین حال آب تمیز را به سیستم خود بازگردانند.

فیلتر پرس مایعات و جامدات را از هم جدا می کند. به طور خاص، فیلتر پرس مایعات و جامدات را با استفاده از فیلتراسیون فشار در یک رسانه فیلتر جدا می کند. پس از آن، دوغاب به فیلتر پرس پمپ می شود و سپس تحت فشار آبگیری می شود.

چهار جزء اصلی فیلتر پرس چیست؟

  1. قاب
  2. صفحات فیلتر
  3. منیفولد (لوله ها و شیرها)
  4. پارچه فیلتر (این کلید برای بهینه سازی عملیات فیلتر پرس است.)

اساساً طراحی فیلتر پرس بر اساس حجم آبگیری و نوع دوغاب است. کلراب متخصص در جداسازی مایع و جامد است و طیف گسترده ای از انواع و ظرفیت های فیلتر پرس را متناسب با نیازهای کاربردی خاص برای آبگیری بدون مشکل و مقرون به صرفه ارائه می دهد.

فیلتر پرس چگونه کار می کند

در طول چرخه پر کردن، دوغاب به فیلتر پرس پمپ می شود و در طول چرخه پر کردن به طور یکنواخت توزیع می شود. مواد جامد روی پارچه فیلتر جمع می شوند و کیک فیلتر را در حجم خالی صفحه تشکیل می دهند. فیلتر یا آب تمیز، از صفحات فیلتر از طریق پورت ها خارج می شود و آب تمیز را از کنار صفحات خارج می کند.

فیلتر پرس ها یک روش فیلتراسیون تحت فشار هستند. همانطور که پمپ تغذیه فیلتر پرس فشار ایجاد می کند، مواد جامد در داخل محفظه ها ساخته می شوند تا زمانی که کاملاً پر از مواد جامد شوند. این کیک را تشکیل می دهد. کیک های فیلتر زمانی که صفحات پر شدند آزاد می شوند و چرخه کامل می شود. همچنین، بسیاری از فیلتر پرس های با ظرفیت بالاتر از شیفترهای صفحه اتوماتیک با عملکرد سریع استفاده می کنند که زمان چرخه را سرعت می بخشد. کلراب به طور خاص فیلتر پرس های خود را برای عملکرد تمام اتوماتیک و ۲۴ ساعته در محیط های سخت مانند معادن یا کارخانه های تولید مواد شیمیایی برای تصفیه فاضلاب طراحی می کند.

کاربرد های فیلتر پرس

در حالی که سبک های مختلف فیلتر پرس ها متفاوت عمل می کنند، همه آنها تحت اصول مشابهی عمل می کنند. دوغاب آب مخلوط با مواد جامد با استفاده از پمپ تغذیه به داخل پرس پمپ می شود. هنگامی که در داخل پرس قرار می گیرد، فشار – اغلب از یک پمپ گریز از مرکز یا دستگاه مشابه – دوغاب را از طریق محفظه های ساخته شده از صفحات فیلتر می راند. این ناخالصی‌ها را از آب جدا می‌کند زیرا «کیک‌های فیلتر» مواد جامد روی فیلترهای دستگاه جمع می‌شوند.

هنگامی که محفظه های یک فیلتر پرس پر شد، چرخه فیلتراسیون آن کامل می شود و دستگاه کیک های فیلتر را آزاد می کند. این کیک ها به راحتی جدا می شوند و به شما این امکان را می دهند که آب  را با راندمان بالا فیلتر کنید. در فیلتر پرس ها، ممکن است از شیفترهای صفحه اتوماتیک با عملکرد سریع برای کمک به سرعت بخشیدن به حذف کیک و چرخه زمان استفاده شود. در محیط‌های خشن‌تر که عملیات مداوم مورد نیاز است – مانند فرآیندهای معدن یا کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی – یک طراحی فیلتر پرس کاملاً خودکار برای رسیدگی به بارهای کاری ۲۴ ساعته مورد نیاز است.

برای به دست آوردن بهترین عملکرد از فیلتر پرس خود، پارچه فیلتر باید به طور خاص برای کاربرد شما و انواع مواد جامدی که فیلتر می کنید طراحی شود.

موارد زیر را نیز می توان با توجه به نیازهای فردی شما سفارشی کرد:

  1. طراحی ماشین
  2. ظرفیت فیلتراسیون
  3. اندازه صفحه و تعداد محفظه ها

علاوه بر اینها، می‌توانید از سیستم‌های اضافی مانند سیستم‌های شستشوی پارچه، سینی‌های چکه‌کن و محافظ کیک برای افزایش عملکرد و عملکرد فیلتر پرس استفاده کنید. در نهایت، هر فیلتر پرس باید بر اساس حجم مورد انتظار و نوع دوغابی که با آن کار می کند طراحی شود.

از آنجایی که فیلتر پرس ها با فشار کار می کنند، تجهیزاتی که فشار را از طریق فناوری فشار بالا افزایش می دهند برای بهینه سازی سیستم فیلتر پرس شما عالی هستند. این راز موفقیت فیلتر پرس های کلراب است که از فشارهای ۲۱ تا ۳۰ بار استفاده می کنند تا حتی سخت ترین و سخت ترین دوغاب ها را بدون توجه به سکتور یا کاربرد، کنترل کنند.

فیلتر پرس ها را می توان در طیف وسیعی از اندازه ها، از پرس های کوچک در مقیاس آزمایشگاهی گرفته تا دستگاه هایی با ظرفیت های بسیار بزرگ تر، مانند دستگاه هایی با صفحات ۲۰۰۰×۲۰۰۰ میلی متر، ساخت.

صنایعی که از فیلتر پرس می توانند استفاده کنند

بسیاری از صنایع از فیلتر پرس برای جداسازی مایع و جامد استفاده می کنند، از جمله:

  1. پردازش مواد غذایی و آشامیدنی
  2. تولید مواد شیمیایی
  3. معدن
  4. تولید برق
  5. مصالح
  6. تولید آسفالت و سیمان
  7. کارخانه های فولاد
  8. گیاهان شهری

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *