کلاریفایر در پکیج تصفیه فاضلاب

زلال ساز در تصفیه خانه فاضلاب چیست؟ مخازن ته نشینی برای تصفیه فاضلاب استفاده می شود و در تصفیه اولیه فاضلاب شامل حذف مواد جامد شناور و قابل ته نشین از طریق ته نشینی است.

زلال سازها مخازن ته نشینی برای حذف مداوم مواد جامد هستند. زلال‌کننده معمولاً برای حذف ذرات جامد یا جامدات معلق از مایع برای شفاف‌سازی و غلیظ شدن استفاده می‌شود. ناخالصی‌های غلیظی که از کف مخزن خارج می‌شوند، لجن نامیده می‌شوند، در حالی که ذراتی که به سطح مایع شناور می‌شوند، کف نامیده می‌شوند.

چگونه شفاف سازی رخ می دهد

معرف های انعقاد و لخته سازی، مانند پلی الکترولیت ها و فریک، قبل از ورود آب به زلال ساز اضافه می شوند تا ذرات ریز معلق را به هم بچسبانند و ذرات بزرگتر و متراکمتری به نام لخته تشکیل دهند. اینها سریعتر و به شکلی پایدار ته نشین می شوند و اجازه می دهد تا جداسازی جامدات در زلال ساز به طور موثرتر و آسانتر اتفاق بیفتد.

زلال سازهای اولیه محتوای جامدات معلق و آلاینده های موجود در جامدات معلق را کاهش می دهند. تعداد زیادی از معرف‌های لازم برای تصفیه فاضلاب خانگی، انعقاد اولیه شیمیایی و لخته‌سازی معمولاً در سیستم‌های تصفیه فاضلاب خانگی استفاده نمی‌شوند، اما می‌توانند برای ساخت یک تصفیه‌خانه فاضلاب فشرده/کامل یا برای پرداخت بیشتر آب تصفیه‌شده استفاده شوند.

مخازن ته نشینی یا زلال سازهای ثانویه

مخازن ته نشینی یا زلال سازهای ثانویه لخته های رشد بیولوژیکی ایجاد شده در برخی روش های تصفیه ثانویه از جمله لجن فعال و فرآیندهای بیولوژیکی دوار را حذف می کنند. این شفاف‌کننده‌های ثانویه معمولاً برای حذف باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها استفاده می‌شوند و لخته‌های حذف‌شده معمولاً به فرآیندهایی که چرخه ادامه دارد، بازیافت می‌شوند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *