پکیج تصفیه فاضلاب قابل حمل

راه حل های موقت تصفیه فاضلاب [ همچنین به عنوان پکیج تصفیه فاضلاب قابل حمل نیز شناخته می شوند] به طور فزاینده ای برای طیف گسترده ای از صنایع قابل کاربرد می باشد و مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از تصفیه خانه های فاضلاب مدولار و کانتینری، یک روش با کیفیت بالا می باشد که می تواند آب مورد نیاز ۲۰۰ تا ۲۰۰۰۰ نفر را تامین کند. همچنین، از آنجایی که سیستم های تصفیه فاضلاب پرتابل و موقت هم برای اجاره یا خرید موجود هستند، می توانند راه حلی بسیار مقرون به صرفه ارائه دهند.

تصفیه موقت فاضلاب چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب موقت عبارت است از یک پکیج جهت تامین آب تصفیه شده برای مدت زمان مشخص پروژه ای که نیاز به تصفیه دائمی نمی باشد.

یک مثال خوب از تصفیه فاضلاب موقت ، پروژه ای است که در آن یک تصفیه خانه فاضلاب شهری در حال ارتقاء است. در چنین شرایطی، عناصر اصلی تصفیه یک کارخانه موجود ممکن است برای کار تعمیر و نگهداری یا توسعه از خدمت خارج شوند. در این شرایط، یک راه حل موقت تصفیه فاضلاب مورد نیاز است. یک راه حل بسیار ساده و در عین حال همه کاره، استفاده از ماژول های تصفیه فاضلاب کانتینری مدولار است. یک ماژول تصفیه انفرادی در یک ظرف ۲۰ فوتی می تواند فاضلاب جمعیتی معادل ۸۰۰ نفر تا ۱۶۰۰ نفر را ورودی تصفیه کند. بنابراین برای یک پروژه شهری، سیستم های کانتینری بهترین روش برای ارائه تصفیه موقت فاضلاب است. ماژول ها نیز برای اجاره یا خرید در دسترس هستند.

کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب قابل حمل

نمونه ای که در آن یک سیستم تصفیه فاضلاب قابل حمل می تواند استفاده شود، اردوگاه کارگران سیار برای حفاری نفت و گاز، یا اردوگاه کارگران سیار برای یک پروژه ساختمانی بزرگ یا خط لوله گاز است. سیستم قابل حمل را می توان به سرعت به سایت تحویل داد و راه اندازی کرد مزیت سیستم‌های تصفیه فاضلاب کانتینری این است که می‌توان آن‌ها را از طریق جاده، راه‌آهن یا دریا به هر نقطه‌ای منتقل کرد زیرا تمام تجهیزات از قبل در ظروف دریایی ISO نصب شده‌اند.

تصفیه خانه های فاضلاب قابل حمل را می توان برای استفاده فاضلاب خانگی، فاضلاب صنعتی یا فاضلاب تجاری طراحی کرد.

اجزای مختلف در یک سیستم تصفیه فاضلاب کانتینری قابل حمل


مزیت واقعی سیستم‌های فاضلاب پرتابل یا موقت این است که از ماژول‌های جداگانه تشکیل شده‌اند که همگی به طور کامل در کانتینر هستند.

۱ – صفحه ورودی – این صفحه ورودی مکانیکی یا دستی برای حذف ذرات جامد بزرگ از فاضلاب است.

۲ – مخازن بافر – این مخازن برای یکسان سازی جریان فاضلاب نیروگاه عمل می کنند. به عنوان مثال، اگر تمام جریان در یک بازه زمانی ۶ ساعته در روز وارد نیروگاه شود، مخازن بافر این جریان ورودی را یکسان کرده و از بارگذاری بیش از حد نیروگاه جلوگیری می کند.

۳ – ماژول راکتور بستر ثابت – این راکتور بیولوژیکی است که در آن BOD وجود دارد. کاهش COD، TSS [و غیره] رخ می دهد. یک کانتینر ۲۰ فوتی می‌تواند برای جریان‌های فاضلاب بین ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر بسته به کاربرد را تامین کند.

۴ – زلال ساز – زلال ساز نهایی ذرات ریز یا ناخالصی های باقی مانده را از فاضلاب حذف می کند.

۵ – اولترافیلتراسیون یا فرابنفش – در شرایطی که نیاز به پساب نهایی بسیار زیاد است، می توان ماژول اولترافیلتراسیون را به سیستم اضافه کرد. یک ماژول تصفیه فرابنفش نیز می تواند به سیستم اضافه شود که امکان بازیافت پساب نهایی برای آبیاری و غیره را فراهم می کند.

یک کارخانه قابل حمل یا موقت می تواند از اجزای مختلف با تنوع زیاد تشکیل شده باشد. این امر پکیج تصفیه فاضلاب کانتینری را به یکی از کارآمدترین و همه کاره ترین اشکال تصفیه فاضلاب در بازار امروز تبدیل می کند. منبع

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *