تصفیه فاضلاب کارخانه بستنی سازی

ویژگی های فاضلاب کارخانه بستنی سازی

فاضلاب کارخانه بستنی سازی عمدتا حاوی بقایای متشکل از مواد آلی و جامدات معلق ، از مواد اولیه مورد استفاده برای تهیه بستنی است: شیر گاو و میوه ، که حاوی غلظت بالایی از چربی و پروتئین است.

یکی از تعهدات زیست محیطی برای شرکت بستنی سازی و صنایع لبنی ، توسعه بهترین شیوه های ممکن برای جلوگیری از آلودگی ، بهینه سازی مصرف منابع طبیعی و ارتقاء بهره وری انرژی است.

بنابراین ، تصفیه فاضلاب مورد استفاده برای تولیدات صنایع لبنی یکی از اولویت های آنها از نظر مسئولیت اجتماعی شرکت ها است و چالش ما به عنوان متخصصان در ساخت سیستم های تصفیه آب های صنعتی بوده است.

مشکل فاضلاب کارخانه بستنی:

یکی از بزرگترین مشکلات کارخانه بستنی سازی و تولیدکنندگان بستنی ، مشکل فاضلاب زیاد (چربی ، روغن و گریس) در پساب آنها است.

سطح FOG در فاضلاب کارخانه بستنی سازی بسیار بالاتر از محدوده شهری است و باعث ایجاد مشکل در ایستگاه های بالابر فاضلاب می شود.

در نتیجه ، چنانچه این مشکل را برطرف نکنند ، با تعطیلی کامل تأسیسات مواجه خواهند شد. علاوه بر این ، مشکل بو نیز در اطراف سیستم های تصفیه فاضلاب قدیمی پردازنده به وجود می‌آید.

نیازمندی های فاضلاب کارخانه بستنی

سطح چربی‌ها در فاضلاب کارخانه بستنی‌سازی باید به استانداردهای مجاز که توسط ادارات ناظر محلی تعیین شده است، کاهش یابد.

بوهای ناخوشایند تولید‌شده توسط سیستم تصفیه بیولوژیکی نیز باید از بین بروند.


درخصوص تصفیه فاضلاب صنایع لبنی بیشتر بدانیم


راه حل فاضلاب کارخانه بستنی

به منظور اینکه یک شرکت بستنی سازی بتواند قوانین مربوط به تصفیه آب را رعایت کند ، ما اصولا دو راه‌حل را برای آنها طراحی ، تولید و پیاده سازی کرده ایم:

تجهیزات ACAF و DAF

هر دو واحد به عنوان بخشی از تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در کارخانه تولید بستنی نصب شده‌است.خدمات زیر را ارائه می دهند:

  • ACAF بعنوان سیستم شناورسازی هوا را برای کاهش روغن های معلق ، چربی ها و مواد آلی ایجاد می‌کند.
  • DAF بعنوان سیستم محلول شناور کردن هوا به عنوان بخشی از یک سیستم تصفیه بیولوژیکی از نوع FBR عمل می کند و آب راکتور بیولوژیکی قبل از آن را برای تخلیه بعدی به سیستم فاضلاب ، مطابق با الزامات زیست محیطی فعلی ، روشن می‌کند.

اطلاعات بیشتر در خصوص سیستم DAF


عملکرد تجهیزات شناورسازی اینگونه است که حداکثر جامدات معلق را جدا کرده ، COD  مربوطه (اکسیژن مورد نیاز شیمیایی) را حذف کرده و در نتیجه عملکرد مناسب برای هر یک از مراحل تصفیه را بدست می‌آورد.

در مورد میزان جریان عملکرد ، DAF حدود  40 متر مکعب در ساعت فاضلاب دریافت و کل بارهای جامد معلق (SST) که از راکتور بیولوژیکی دریافت می کند بین ۱۰ تا ۱۲ گرم در لیتر است.

اگر پارامترهای COD به اشتراک گذاشته‌شده در آغاز انتشار و نتایج عملکرد تجهیزات را مقایسه کنیم. یک کارخانه بستنی سازی صنعتی کاملا با محدودیت تخلیه فاضلاب مطابقت پیدا می‌کند.

این نوع تأسیسات همچنین کاربردهای خاصی را در تصفیه خانه های صنایع لبنی دارند.

شرکت کلرآب

توصیه کارشناسان کلرآب در مورد موضوعات مورد نظر، مشخص می‌کند، که یک سیستم تصفیه کاملاً جدید مورد نیاز است. تا آنها را به طورکامل مطابقت‌داده و تمام مشکلات مربوط به فاضلاب آنها را حل کند.

به همین‌منظور یک سیستم تصفیه فیزیکی/شیمیایی پیشرفته طراحی و ساخته شده است. که شامل یک مخزن یکسان سازی، حذف مداوم چربی های شناور آزاد، مخازن واکنش شیمیایی است. سیستم شناور کردن هوا حل شده (DAF) و آبگیری لجن است.

کل سیستم توسط شرکت کلرآب طراحی و ساخته می‌شود، همچنین نحوه مدیریت سیستم فاضلاب به مشتری آموزش داده خواهد شد.

۲ thoughts on “تصفیه فاضلاب کارخانه بستنی سازی

  1. سلام کارخانه بستنی سازی باید چقدر باشد تا از پکیج تصفیه فاضلاب تهیه بشود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *