آب شیرین کن صنعتی در کشاورزی

آب یکی از عوامل ضروری در صنعت کشاورزی است. شما می توانید آب لازم را برای راه های مختلف، طبیعی: مانند باران، یا مصنوعی: رودخانه ها، چاه ها، مخازن، آب بازیافتی یا آب شیرین کن صنعتی و غیره، به دست آورید.

یکی از روش‌های آبیاری برای کشاورزی در کشورهای درحال توسعه نمک‌زدایی می‌باشد. این عمدتا به دلیل خشکسالی و در دسترس بودن کم آب است که مناطق را تحت تأثیر قرار می دهد.

نکاتی که باید به آن توجه شود:

اثرات زیست محیطی

اثرات زیست محیطی مرتبط با استفاده از آب شیرین کن صنعتی برای آبیاری محصولات باید کاهش یابد. معدنی‌سازی مجدد آب برای دستیابی به پارامترهای آبیاری بهینه میتواند برای هر نوع محصول افزایش یابد.

درامکان سنجی فنی این فرآیند، صرفه اقتصادی باید بررسی و سودآوری آنها در هر مورد بررسی شود.

در دسترس بودن بی وقفه آب، زیرا می تواند منبع آب نامحدودی را برای کمبود آب و مناطق خشک فراهم کند.

img-agricultura-aplicación-desalación

کارخانه‌های آب شیرین کن صنعتی، گاها به صورت موقت بنا شده‌اند، تا خود را با تقاضای مشتریان سازگار کنند. علاوه بر این، فناوری‌های پیشنهادی را می‌توان با انرژی‌های تجدیدپذیر ترکیب کرد تا ردپای کربن را کاهش دهد. برخی از این گارخانه ها می توانند اسمز معکوس (RO)، گیاهان MED و MSF، تقطیر غشایی (MD) یا اسمز پیشرو (FO) باشند.

مزایای آب شیرین کن در صنایع کشاورزی

زمین از ۷۰ % آب تشکیل شده است، اما تنها ۲.۵ % از این آب قابل آشامیدن است.

از این آب روزانه مقدار زیادی از آن در صنعت کشاورزی مصرف می شود. این هشدار دهنده است زیرا این آب توسط حیات وحش، مردم و مشاغل نیز استفاده می شود.

اگرچه صنعت کشاورزی محصولاتی را تولید می کند که برای جامعه مفید است، اما همچنان بر محیط زیست تأثیر منفی دارد. این صنعت باید راه‌هایی برای کاهش میزان مصرف آب بیابد، زیرا فشار بر سیستم‌های آبی در طول سال‌ها افزایش می‌یابد.

امروز، به نفع مالکان مزرعه است که یک قدم جلوتر باشند. یک راه موثر برای انجام این کار، داشتن یک دستگاه آب شیرین کن صنعتی برای دسترسی به هر زمان که به آن نیاز داشتید است. چندین شرکت تصفیه آب در آفریقای جنوبی وجود دارند که می توانند با تصفیه خانه ها به کسب و کارها کمک کنند.

آب آشامیدنی را تامین می کند

یکی از مهمترین مزایای آب شیرین کن صنعتی این است که آب آشامیدنی را برای جوامع فراهم می کند. و به دلیل افزایش جمعیت و صنایع، آب به منبع کمیاب برای مشاغلی تبدیل شده است. که برای فعالیت به آب نیاز دارند.

یکی دیگر از تاثیرات کمبود آب، آلودگی است. به دلیل وجود آلاینده های موجود در آب، نمی توان از آب زیادی استفاده کرد. بدون دسترسی به آب پاک، مشاغل کشاورزی آسیب خواهند دید. که به نوبه خود بر تولید تأثیر می گذارد. اگر حجم زیادی از تولید مواد غذایی تحت تأثیر قرار گیرد، هزینه های زندگی به طور قابل توجهی افزایش می یابد و بر کسب و کارها و مصرف کنندگان تأثیر می گذارد.

به همین دلیل است که نمک زدایی برای کشاورزی مفید است. برای دسترسی به تصفیه خانه، باید یک شرکت تصفیه آب استخدام کنید. شرکت های تصفیه در حذف نمک و مواد معدنی موجود در آب دریا تخصص دارند و به مزرعه شما امکان دسترسی به یک منبع قابل اعتماد را می دهند.

مقداری از فشار آب شهری را کاهش دهید

صنعت کشاورزی با دسترسی به کارخانه آب شیرین کن صنعتی می تواند فشار را از روی آب شهر بردارد. از آنجایی که جمعیت در حال افزایش است .خدمات شهری را تحت فشار قرار داده است. شرکت ها به دلیل مصرف بیش از حد خود جریمه می شوند و استفاده مصرف کنندگان تحت نظارت است. آب شیرین شده یک جایگزین عملی برای کشاورزان است .زیرا آب می تواند برای پرورش میوه ها و سبزیجات تازه و برای شرب دام استفاده شود.

استفاده از آب بی خطر است

نمک زدایی برای استفاده در کشاورزی بی خطر است. این فرآیند به حذف مواد معدنی نمک از آب دریا اشاره دارد و این امکان را برای صاحبان مزارع فراهم می کند تا از آب بیشتری برای آبیاری، آفت کش ها و کاربردهای کود استفاده کنند. کشاورزان می توانند مطمئن باشند که بدانند به هیچ وجه به دام ها یا محصولات خود آسیب نمی رسانند. و اینکه بتوانند به تولید محصولات تازه ادامه دهند.

از ساکنان محافظت می کند

طیف وسیعی از منابع آبی مانند دریاچه ها، سدها و نهرها وجود دارد. با این حال، ما فراموش می کنیم که زیستگاه ها در آن دریاچه ها و نهرها زندگی می کنند که برای زنده ماندن به آن آب نیاز دارند، درست به اندازه ما. با استفاده از نمک‌زدایی آب دریا به‌عنوان منبع اصلی آب، کسب‌وکار شما قوانین زیست‌محیطی را نقض نمی‌کند یا هیچ گونه‌ای را به خطر نمی‌اندازد.

کسب و کار شما را در حال اجرا نگه می دارد

داشتن یک برنامه پشتیبان در صورت خشکسالی برای شما و مزرعه شما مفید است. صاحبان مزرعه کنترلی بر آب و هوا و محیط ندارند، و به همین دلیل است که مهم است که یک طرح B داشته باشید تا در صورت نیاز مزرعه خود را نجات دهید.

نداشتن برنامه پشتیبان بر مصرف کنندگان و کارمندان شما تأثیر می گذارد. هنگامی که مزرعه شما آسیب می بیند، کارمندان و مصرف کنندگان شما نیز آسیب می بینند. کار کمیاب خواهد شد و قیمت ها به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. برای اطمینان از اینکه هیچ چیز منجر به این نمی شود، مطمئن شوید که راه حلی در محل دارید. داشتن یک برنامه مزرعه شما را در زمان بحران نجات می دهد. همچنین مزیت رقابتی خواهید داشت.

در صورت وجود هرگونه مشکل آب و هوایی در منطقه شما، مزارع همسایه نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. درحالیکه اگر به آب شیرین دسترسی داشته باشید، مزرعه شما همچنان می‌تواند به طور موثر کار کند.

نتیجه

با دسترسی به آخرین پیشرفت های تکنولوژیکی، رشد صنایع تحت چالش های آب و هوا و منابع آسان تر است. ایجاد راه‌های جدید و موثر برای ادامه‌ی تجارت بدون آسیب رساندن به محیط زیست، همیشه برای صنایع مفید است. منبع

مقالات مرتبط

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *