آب شیرین کن صنعتی و روش های عیب یابی

برای عیب یابی موفقیت آمیز در سیستم اسمز معکوس آب شیرین کن صنعتی، ابتدا باید ریشه مشکل را شناسایی کنید. بخش‌های مختلف یک سیستم RO با هم کار می‌کنند تا آب تمیز را فراهم کنند، بنابراین یک مشکل می‌تواند ناشی از چندین مؤلفه باشد. عیب یابی اسمز معکوس نیاز به یک رویکرد سیستماتیک برای حذف مشکلات احتمالی دارد. در اینجا راهنمای ما در مورد یافتن راه حل مناسب برای سیستم اسمز معکوس شما است.

شایع ترین مشکلات سیستم اسمز معکوس

  • بدون آب
  • آب کم یا کند
  • تخلیه مداوم / بدون خاموش شدن
  • مشکلات سر و صدا
  • طعم یا بو
  • نشتی از شیر شکاف هوا

اجزای کلیدی سیستم RO

فیلترها

پیش فیلترها از رسوبات و کلر محافظت می کنند. رسوب می تواند به محدود کننده جریان آسیب برساند یا مسدود کند. کلر می تواند مواد غشایی را با اکسیداسیون از بین ببرد. پس فیلترها عبور تازه ای از کربن را در راه رسیدن به شیر آب، یخ ساز یا یخچال شما فراهم می کنند.

غشاء

غشاء RO بر روی فشار عمل می کند، که نیروی محرکه ای است که آب را از طریق سیستم هل می دهد. بدون فشار نیروی محرکه کافی، تولید آب و دفع TDS ناچیز خواهد بود. نرخ تولید بر اساس فشار خوراک و دمای آب متفاوت است.

محدود کننده جریان

محدود کننده جریان مقاومتی را برای ایجاد نیروی محرکه بر روی غشای RO ایجاد می کند و در عین حال سرعت جریان آب را به سمت تخلیه اندازه گیری می کند. اندازه آن مطابق با رتبه خروجی غشا است و در صورت درست نبودن، خروجی غشا را مختل می کند.

شیر چک

شیر چک در خروجی غشا (آب فیلتر شده) قرار می گیرد. و از غشاء در برابر فشار برگشت محافظت می کند و اجازه می دهد تا فشار با مخزن پر شود و شیر ASO را فعال کند. بدون آن، سیستم RO خاموش نمی شود و به طور بالقوه می تواند باعث خرابی غشاء به دلیل جریان برگشتی شود.

شیر ASO (قطع خودکار)

این دستگاه فشار تغذیه و مخزن را کنترل می کند. هنگامی که فشار مخزن به ۲/۳ فشار خط می رسد، شیر ASO به صورت هیدرولیکی بسته می شود و جریان آب را متوقف می کند.

مخزن ذخیره سازی

مخزن تحت فشار (هیدرو پنوماتیک) اصطلاحی است که برای سبک مخازن ذخیره سازی مورد استفاده در سیستم های RO استفاده می شود. مخازن به دو محفظه، یکی برای آب و دیگری برای هوا تقسیم می شوند. همانطور که مخزن با آب پر می شود، دیافراگم جداکننده به سمت هوا منبسط می شود و فشار را در آن طرف افزایش می دهد. این فشار آب را از مخزن خارج می کند و به سمت شیر ​​آب یا نقطه دیگر استفاده می کند. از دست دادن فشار هوای قبل از شارژ یا یکپارچگی دیافراگم می تواند باعث جریان کم یا بدون جریان در شیر آب شود.

زین تخلیه

سیستم های RO جریانی به سمت تخلیه دارند که آلاینده ها را دور می کند. خط آب از شیر شکاف هوا با یک زین تخلیه به خط تخلیه سینک متصل می شود.

شکاف هوا

کدهای لوله کشی به هر گونه اتصال متقاطع (تغذیه از یک طرف، اتصال تخلیه از طرف دیگر) برای جلوگیری از جریان برگشتی برای جلوگیری از برگشت آب تخلیه یا فاضلاب به منبع آب آشامیدنی نیاز دارند.

فشار تغذیه

فشار آب وارد شده به سیستم RO برای عملکرد سیستم بسیار مهم است. مهم است که تاثیر سطوح بالای TDS و فشار کم بر عملکرد سیستم را در نظر بگیرید. منبع

Reverse osmosis system noise

مشکلات سر و صدا


آب پر سر و صدایی که به سمت زهکش می‌رود، معمولاً نتیجه آب بیش از حد است. برای شناسایی این مشکل از تست نرخ جریان تخلیه استفاده کنید. محل زین تخلیه می تواند کمک کننده دیگری باشد.

قرار دادن زین روی کراس اوور برای کاهش نویز بهترین است زیرا لوله ای که مستقیماً زیر سینک قرار می گیرد ممکن است صدای تقویت شده تولید کند. با این حال، یک سیستم RO همیشه هنگام اجرا مقداری نویز ایجاد می کند.

طعم و بو

طعم و بو عمدتاً با فیلترهایی که نیاز به تعویض دارند، نیاز کامل به تانک و سیستم بهداشتی یا خرابی غشاء (به دلیل پیشرفت TDS بالا) مرتبط است.

استفاده از آب چاه که ممکن است حاوی گازهای محلول باشد، مانند سولفید هیدروژن یا متان (بوی تخم مرغ فاسد) باعث تمرکز و افزایش بو می شود. این امکان وجود دارد که تا زمانی که از طریق غشاء متمرکز نشود، ندانید که مشکل سولفید هیدروژن دارید. فیلتر کربن روی برد گازها را برای مدت طولانی در خود نگه نمی دارد، بنابراین ممکن است تا چند روز بویی را در یک سیستم جدید شناسایی نکنید. این مشکلات باید قبل از نصب سیستم اسمز معکوس جدید اصلاح شوند.

نشتی از شکاف هوای شیر آب در آب شیرین کن صنعتی

در آب شیرین کن صنعتی این نشت ها در سیستم های RO تازه نصب شده رایج است. شکاف هوا آب را از سیستم RO از طریق شکاف هوا یا جلوگیری از جریان برگشت در مسیر تخلیه هدایت می کند. آب فقط از طریق جاذبه از شکاف هوا به تخلیه جریان می یابد. ترک بیش از حد لوله در این اتصال رایج ترین خطای نصب است. اگر لوله تا حد ممکن مستقیم به اتصال زین تخلیه نباشد ، آب از سوراخ شکاف هوا در پایه شیر خارج می شود ، مخصوصاً با اتصالات افتاده و مایل.

از دیگر علل خرابی سیستم می توان به مسدود شدن خط تخلیه یا اتصال محل اتصال لوله به تخلیه اشاره کرد. این می تواند با گذشت زمان اتفاق بیفتد زیرا زباله ها در پایه اتصالات جمع می شوند. اگر همه چیز واضح است ، مطمئن شوید که سوراخ خط تخلیه خود با خط زین مطابقت دارد.

میزان جریان نفوذپذیری

بهترین روش برای تعیین عملکرد غشاء در آب شیرین کن صنعتی، آزمایش میزان جریان نفوذی است. به استثنای چند مورد ، غشای اکثر سیستم های RO که مستقیماً به مخزن می روند آب محصول را تولید می کنند. با بستن شیر مخزن و بازکردن شیر آب ، تولید غشاء مستقیماً به شیر آب جریان می یابد. هنگامی که “قطره سریع” یکنواخت شد ، آن را در یک فنجان اندازه گیری به مدت ۶۰ ثانیه جمع آوری کنید.

با فشار عادی تغذیه و دمای آب ، مقدار تجمع یافته در ۶۰ ثانیه باید با اعداد موجود در نمودار زیر مطابقت داشته باشد.

 Membrane Ratingمیزان نفوذ- ounces/minرتبه غشایی- (mi/min)/ ounces
15 gpd1- 1.3100- 110/ 3.4- 4
18 gpd1.3- 1.8180/ 6
25 gpd2250/ 8.5
36 gpd2.5- 3300/ 10
50 gpd3- 4350- 400/ 11- 13.5
75 gpd4.5- 6575- 650/ 19-22
100 gpd8- 9730- 900/ 25-30
150 gpd10- 131200- 40.5

توجه: همیشه مطمئن شوید که سیستم خاموش نیست و آب را برای اجرای این آزمایشات جریان می دهد. استفاده از دستگاه TDS متر اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

برای مطالعه مطالب بیشتر کلیک کنید

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *