چگونه بهترین پکیج تصفیه فاضلاب خانگی را انتخاب کنیم؟

یک سوال مهم برای هر کسی که قصد نصب یک پکیج تصفیه فاضلاب خانگی را برای یک ساختمان جدید دارد ، یا قصد ارتقاء یک سپتیک تانک خراب را دارد، این است که بهترین پکیج تصفیه فاضلاب خانگی چیست؟

پاسخ به این سوال دشوار است.

مهمترین نکاتی که هنگام خرید باید به آنها توجه کرد, به ترتیب اولویت :

مواد سازنده مخزن

مواد اولیه که مخزن از آن ساخته شده بسیار مهم است. چهار ماده اصلی در ساخت مخزن وجود دارد:

  GRP پلاستیک تقویت شده با شیشه ، HDPE [پلی اتیلن با چگالی بالا]، PP [پلی پروپیلن] و بتن  هستند.

بهترین تصفیه خانه فاضلاب خانگی از HDPE یا PP ساخته شده است. و در زیر به دلیل آن خواهیم پرداخت.

 GRP:

این ماده جز اولویت های اخر برای تصفیه خانه فاضلاب است. GRP یک ماده بسیار قدیمی است و اکثر سازندگان تانک استفاده از آن را متوقف کرده اند. مخازن GRP از چندین قسمت به هم پیوسته یا پیچ شده ساخته شده اند. این اتصالات به مرور زمان نشت می‌کنند و پیچ‌ها زنگ می‌زنند. GRP مقاومت بسیار کمی در برابر ضربه دارد و می تواند به راحتی آسیب ببیند. GRP همچنین می تواند در مناطقی با انواع خاصی از خاک و آب های زیرزمینی پوسیده و به سرعت تخریب شود. بهترین تصفیه خانه فاضلاب خانگی قطعا از GRP ساخته نمی شود.

HDPE:

این یک ماده عالی است. یک پلاستیک با چگالی بالا تقریباً تخریب ناپذیر است. اما تنها خطر HDPE این است که می تواند در طول زمان کمی خم شود. اگر یک مخزن HDPE می‌خرید، مطمئن شوید که دارای تقویت‌کننده فولاد ضد زنگ مانند بایوسل است. بدون شک بهترین تصفیه خانه های فاضلاب خانگی از HDPE با آرماتور فولاد ضد زنگ تولید می شود.

PP:

پلی پروپیلن به اندازه HDPE قوی است. اگر قصد خرید یک تصفیه خانه فاضلاب PP دارید، مطمئن شوید که مخزن آن حداقل ۸ میلی متر ضخامت داشته باشد. PP یک ماده کم هزینه است، بنابراین یک تصفیه خانه فاضلاب ساخته شده از PP ارزش بسیار خوبی خواهد داشت.

بتن

این یک ماده عالی است اما برخی از اشکالات عمده دارد. برای کامیون تحویل به یک راه راه تا محل تصفیه خانه فاضلاب نیاز دارید، برای نصب به جرثقیل نیاز دارید و درب آن همیشه پس از نصب روی مخزن قرار می گیرد، بنابراین اگر به درستی آب بندی نشود ممکن است نشتی های عمده ایجاد شود. بنابراین، بتن به طور کلی یک ماده خوب است اما می تواند برای نصب بسیار گران باشد .

هزینه های جاری

هزینه های جاری تصفیه خانه فاضلاب در تعیین اینکه کدام تصفیه خانه فاضلاب خانگی است، بسیار مهم است.. تصفیه خانه هایی که غیر الکتریکی است که نیازی به قطعات یا رسانه های جایگزین ندارد.

کیفیت پساب

کیفیت پساب هر تصفیه خانه فاضلاب عامل بسیار مهمی است. تعدادی پارامتر در هنگام تعیین کیفیت پساب اندازه گیری می شود، مانند نیاز بیولوژیکی اکسیژن، جامدات معلق، نیتروژن و غیره. اما پارامتر مهم ترین پارامتر آمونیاک است. آمونیاک یک ماده بسیار سمی در فاضلاب است. می تواند ماهی را در نهرها بکشد و اگر وارد آب های زیرزمینی شود باعث آلودگی عمده می شود و می تواند از طریق چاه ها و چشمه ها وارد آب آشامیدنی شود.

۱ thought on “چگونه بهترین پکیج تصفیه فاضلاب خانگی را انتخاب کنیم؟

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *