تصفیه فاضلاب کارخانه های بتن

کارخانه های تولید بتن برای انجام عملیات به تصفیه مداوم فاضلاب نیاز دارند. نه تنها تصفیه فاضلاب برای عمل کردن طبق دستورالعمل‌های نظارتی ضروری است، بلکه زباله‌های اضافی می‌تواند درصد سود را کاهش دهد، سرعت عملیات را کاهش دهد و می‌تواند منجر به آسیب های محیطی شود.

به همین دلیل است که باید تصفیه فاضلاب کارخانه های بتن مورد توجه قرار بگیرد. تا تضمین کنید که تمیزی آب بالا و هزینه آن پایین است. شما می توانید برای حمل و نقل و تصفیه فاضلاب به یک شرکت خارجی پول پرداخت کنید، اما این کار پرهزینه و ناکارآمد است. همچنین توانایی شما در استفاده مجدد از آب را محدود می کند.

در عوض، بهتر است آب را در محل با روش‌های فیلتراسیون تصفیه کنید. این می تواند به چندین مزیت منجر شود، از جمله:

صرفه جویی قابل توجه در هزینه و کارایی
بهبود پایداری بلند مدت
توانایی استفاده مجدد از آب پس از تصفیه

مشکل فاضلاب بتن

با اتکای فزاینده به بتن و کاربردهای مخلوط آماده، هر روز گالن های بی شماری آب برای مخلوط کردن بتن و تمیز کردن تجهیزات استفاده می شود. برای تمیز کردن داخل درام یک کامیون بتن، ۱۵۰-۳۰۰ گالن آب مصرف می شود. که معادل ۳۰۰۰-۵۰۰۰ گالن در روز برای یک کارخانه مخلوط آماده است. با گزارش بیش از ۵۵۰۰ مورد از این کارخانه ها در ایالات متحده در سال ۲۰۱۸، این مقدار آب فوق العاده ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مشکل بزرگ این است که فاضلاب فرآوری شده و رواناب در تولید بتن دارای pH بسیار بالایی است که قابل استفاده مجدد یا تخلیه نیست. pH به راحتی می تواند از ۱۲ تجاوز کند و در نتیجه طبقه بندی آن به عنوان احتمالاً خطرناک است. آب همچنین با ماسه، سنگ و سایر مصالحی که باید حذف شوند پر می شود و بسیاری از مواد شیمیایی و فلزات سمی موجود در فاضلاب باعث سمیت بیشتر می شوند.

تصفیه فاضلاب بتن

اهداف اصلی تصفیه فاضلاب بتن، بازگرداندن pH آب به سطح نرمال و حذف سنگدانه ها است. بسته به کاربرد دقیق، ممکن است بخواهید در صورت نیاز از سایر استراتژی‌های تصفیه فاضلاب مانند استفاده از منعقدکننده‌ها، لخته‌سازها یا بازدارنده‌های خوردگی استفاده کنید.

برای بازگرداندن pH آب به سطوح نرمال، نیاز به کاهش PH پایه آب به مقدار حدود ۷ یا ۸ است. شما می توانید این کار را با استفاده از تنظیم کننده های pH انجام دهید تا از شر قلیایی بودن آب خلاص شوید. در همان زمان، شما همچنین باعث می‌شوید که انباشته‌های حل‌شده ته نشین شوند، که فیلتر کردن کل را آسان‌تر می‌کند.

هنگامی که آب شما به pH مناسب رسید، از روش های فیلتراسیون مکانیکی برای حذف هر گونه مواد جامد معلق و سنگدانه ها استفاده می شود. در حالی که انواع مختلفی از تجهیزات فیلتراسیون مکانیکی وجود دارد، بهترین نوع برای فاضلاب بتن فیلتر پرس است.

فیلتر پرس قطعات کلیدی تجهیزات برای جداسازی مایعات / جامدات هستند. با هر پرس طراحی شده پیرامون حجم و نوع دوغابی که نیاز به تصفیه دارد، فیلتر پرس ها مایعات و جامدات را با استفاده از فیلتراسیون تحت فشار جدا می کنند.

فیلتر پرس برای چه مواردی استفاده می شود؟

فیلتر پرس با استفاده از فناوری های ثبت شده، تصفیه فاضلاب بتن برتر را از طریق موارد زیر ارائه می دهد:

شستشوی واقعی اتوماتیک

فیلتر پرس می توانند به سیستم شستشوی خودکار برای طرح های بشقاب و پارچه مجهز شوند. این سیستم از یک سوپاپ، یک سیستم لوله کشی در قسمت سر گلی فیلترپرس و دریچه های تخلیه در هر صفحه تشکیل شده است.

شستن کیک گلی

کیک‌ها و سنگ‌دانه‌های گلی خاص ممکن است نیاز به شستن کیک‌های گلی با آب تمیز داشته باشند تا مقدار مواد شیمیایی موجود در لجن کمتر از یک آستانه مشخص شود. آب تمیز قبل از تخلیه به داخل محفظه های پرس پمپ می شود.

فشردن غشا

فیلتر پرس را می توان به صفحات غشایی مجهز کرد که کیک های شما نیاز به رطوبت باقیمانده بسیار کمی داشته باشند. در این تاسیسات، فشردن غشاء شامل پمپاژ آب به داخل این صفحات مخصوص است که حجم آنها افزایش می یابد و کیک را فشرده می کند تا رطوبت را کاهش دهد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کلراب کلیک کنید

ضربه هسته ای

سیستم های دمنده هسته، گل مایع باقیمانده را که در مجرای انتشار که از صفحات می گذرد، تمیز می کنند. این کار پس از پایان چرخه فیلتراسیون، اما قبل از تخلیه کیک انجام می شود. فیلتر پرس می تواند مجهز به یک سیستم هوای فشرده باشد که هوا را مستقیماً از صفحه متحرک پمپ می کند تا هرگونه گل مایع باقیمانده را از بین ببرد. این گل دمیده شده سپس یک بار دیگر در مخزن هموژنایزر گل تخلیه می شود یا مستقیماً به گودال فاضلاب پرتاب می شود.

کیک خشک کن

به منظور کاهش رطوبت باقیمانده کیک ها، می توانید سیستم های کیک خشک کن را برای تزریق هوا به فیلتر پرس نصب کنید. هوا کیک ها را خشک می کند و سپس از طریق سیستم زهکشی پرس تخلیه می شود.

سینی های قطره ای

سیستم های سینی قطره ای از چکیدن آب روی کیک های گلی که قبلا تخلیه شده اند جلوگیری می کند. این به طور خودکار کار می کند، توسط PLC کنترل می شود و توسط یک سیستم موتور/گیربکس اختصاصی حرکت می کند. سینی های قطره چکان در زیر فیلتر پرس فقط در طول چرخه فیلتر قرار می گیرند و پس از آن با باز شدن فیلتر پرس برای تخلیه کیک ها جابه جا می شوند.

منبع

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *