آب سیاه و آب خاکستری در پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

آب یک دارایی حیاتی است که بدون آن ما قادر به زنده ماندن نخواهیم بود. ما هر روز از آن استفاده می کنیم و بیشتر آن به صورت فاضلاب جمع آوری می شود. در پکیج تصفیه فاضلاب ، فاضلاب را می توان به دو دسته تقسیم کرد: آب سیاه و آب خاکستری. اگرچه هر دو فاضلاب هستند، اما سطوح آلودگی متفاوتی دارند، به همین دلیل است که باید به طور متفاوتی آنها را تصفیه کرد. هر دو گونه را می توان از طریق پکیج تصفیه فاضلاب بازیافت کرد و اغلب برای آبیاری و تمیز کردن مجدد استفاده می شود.

تفاوت بین آب سیاه و خاکستری

آب سیاه: فاضلاب حمام و توالت حاوی مواد مدفوع و ادرار است. آب آشپزخانه ها و ماشین های ظرفشویی نیز به دلیل آلودگی توسط عوامل بیماری زا و چربی، آب سیاه در نظر گرفته می شود. (دپارتمان صنعت، علم، انرژی و منابع ۲۰۱۳، خانه شما، دولت استرالیا، کانبرا). همچنین به آن فاضلاب یا آب قهوه ای نیز می گویند. و می تواند ناقل بیماری و باکتری باشد که هر دو می توانند مضر باشند.

Simple Greywater Systems For Your Home | Grey water system diy, Grey water  system, Grey water recycling

نحوه تصفیه آب سیاه

تصفیه بیولوژیکی یا شیمیایی و انجام مراحل ضد عفونی برای تصفیه آب سیاه ضروری است. چندین سیستم تصفیه متداول برای تصفیه در فضای باز وجود دارد.

رایج ترین سیستم تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب در استرالیا سیستمی به نام سیستم هوادهی است که شامل مراحل زیر است.

  • ته نشین شدن مواد جامد فاضلاب
  • پساب برای کمک به تجزیه باکتریایی مواد آلی هوادهی می شود.
  • هوادهی پساب برای تجزیه باکتریایی مواد آلی
  • ضدعفونی با قرص های کلر

همچنین سیستم های میکروفیلتراسیون برای مصارف خانگی به کار می‌رود.

آب خاکستری

فاضلابی است که از سینک، ماشین لباسشویی، وان حمام و دوش می آید. این فاضلاب حاوی سطوح کمتری از آلودگی است که تصفیه آن را آسان‌تر می‌کند.

آب خاکستری بازیافت شده معمولاً در سازه های آبی و تالاب های مصنوعی استفاده می شود – تا زمانی که مواد شیمیایی مضر در فاضلاب وجود نداشته باشد. این پساب حاوی ذرات غیر سمی می تواند گیاهان را تغذیه کند، همچنین در مکان هایی که آب کمیاب است می توان از آن برای شستشوی سرویس های بهداشتی استفاده کرد. آب خاکستری ارزشمند است.

نحوه تصفیه آب خاکستری

می توان از آن در باغ هایی با تصفیه کم یا بدون تصفیه از طریق سیستم آبیاری زیرسطحی استفاده کرد تا آب به طور مساوی در باغ پخش شود. این روش برای آب خاکستری تصفیه نشده ایمن تر است. با این حال، تمام توصیه های تصفیه ای و بهداشتی به وضعیت آب خاکستری بستگی دارد.

آب خاکستری یک منبع آب مقرون به صرفه برای کسانی است که به شبکه اصلی لوله کشی آب دسترسی ندارند یا قادر به جمع آوری آب باران کافی برای استفاده در داخل خانه نیستند. با استفاده مجدد از آب خاکستری تصفیه شده برای شستشوی توالت، می توانید روزانه تقریباً ۵۰ لیتر آب آشامیدنی را در یک خانوار متوسط ​​ذخیره کنید (دپارتمان صنعت، علم، انرژی و منابع ۲۰۱۳، خانه شما، دولت استرالیا، کانبرا).

نحوه اطمینان از کیفیت آب برای آب خاکستری و سیاه

کیفیت آب تصفیه شده از فاضلاب به سیستم تصفیه، استفاده قبلی آب و مواد شیمیایی استفاده شده در آن بستگی دارد. برای ساده کردن نیازهای درمانی موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • استفاده از پاک کننده های شیمیایی مصنوعی را به حداقل برسانید، به جای آن محصولات پاک کننده طبیعی را استفاده کنید.
  • از مواد شوینده، صابون و شامپوهای لباسشویی کم سدیم یا بدون سدیم استفاده کنید
  • فیلتر پکیج تصفیه فاضلاب را تمیز کرده و تعویض کنید تا مطمئن شوید که آب می تواند از آن عبور کند.
  • استفاده از صافی سینک در آشپزخانه برای جلوگیری از ورود ضایعات مواد غذایی و سایر مواد جامد به تاسیسات فاضلاب

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *